Triest

18 augustus 2018 - Triëst, Italië

Vandaag op tijd het bed uit. Op zich geen probleem omdat je je bed toch wel uit drijft.
Ontbijten en wandelen naar de bushalte voor het hotel. De bus kwam wat later dan gepland dus het werd nog een uitdaging om de boot te halen. Rond 5 voor 10 kwamen we aan op het busstation dus toen hebben we het maar op een rennen gezet.
Gelukkig waren we op tijd bij de boot en konden we nog net aan boord stappen. Een deel bleef binnen zitten maar ik had een lekker plekje buiten op het voordek. De boottocht duurde ruim een uur maar met dit mooie weer was dat zeker geen straf.
Aangekomen in Triest hebben we eerst maar een kaart gescoord bij de vvv. Hierop had de man achter de balie een wandelroute.aangegeven. Door deze route hebben we de meest belangrijke bezienswaardigheden in ieder geval gezien.
Triest is verder een mooie stad maar niet goedkoop.
Na ons rondje hebben we een lekkere granita gehaald bij de haven. Daarna was het nog even wachten op de boot terug. Eenmaal onderweg zijn alle 3 de jongens in slaap gevallen. Niet zo gek als je ruim 11 km hebt gelopen.
Gelukkig konden we nu rustig lopen naar de bus.
's Avonds lagen we op tijd in bed, moe van alle indrukken.
De komende 2 dagen blijven we op de camping en gaan lekker zwemmen en zonnen.
Dinsdag staat Venetie op het programma.