Triest of toch maar niet...

17 augustus 2018 - Aquileia, Italië

Vandaag op tijd de wekker gezet omdat we naar Triest wilden met de boot en die vertrok om 10.15 uur.
Iedereen op tijd uit bed, gedoucht, gegeten en in de auto. Het leek zo mooi, even 10 minuten rijden en dan op de boot. Het pakte alleen anders uit. In Grado was geen parkeerplek te vinden, zo verschrikkelijk druk en zo weinig plek. De boot gingen we al niet meer redden en we hebben dan ook maar ter plekke besloten om Triest naar morgen te zetten en vandaag naar Aquileia te gaan.
Aquileia staat bekend vanuit de tijd van de Romeinen en was ook erg belangrijk als handels en verdedigingsplaats.
In Aquileia hebben we het archeologisch museum bezocht om wat meer te weten te komen. Alleen Mick deed alsof hij het niks vond onder het mom ik heb vakantie en wil niks leren. Uiteindelijk slaat ook hij hier wel iets van op.
Na Aquileia zijn we nog doorgereden naar Villesse om daar boodschappen te doen en.... de decathlon te bekijken. Niet met lege handen naar buiten want we hebben nieuwe duikbrillen gehaald ( Stijn had hem laten vallen in de zee...die vind je niet terug).
Terug op de camping snel de zwemspullen aan en een frisse duik in het zwembad genomen. Wat lekker dit.
's Avonds lekker zelf gekookt en spelletjes gedaan.
En...op tijd naar bed want morgen weer vroeg dag.
Mijzelf zondag al als rustdag gegeven.

1. Opa en oma:
    18 augustus 2018
    Mooi verslag jullie genieten erg hebben jullie ook wel verdiend gr pa en ma